Påsktårta mini

2013-04-03 @ 11:10:27
Till påskaftons kväll bakade jag tårta som vi hade med oss till Axamo. Det blev 4 minitårtor varav 2 stycken hjälpte Mackan mig att dekorera i påsktema med "angry birds", kvast, gräs och en korg med ägg! Kul att göra något med ett tema så, det blir det mer av i framtida bakverk :) 
 
Tårtorna fyllde jag med hallonmousse och saltlakritsfluff. Det senare blev jag inte så nöjd med, lyckades inte riktigt med det receptet men jag kommer definitivt testa igen med ett annat recept. Saltlakrits är ju bara så gott, och passar väldigt bra tillsammans med hallonmousse! 
 
Du behöver
Tårtbotten (1 st ger 3 minitårtor med 3 lager) )
Lakritsfluff, googla recept! (kommer med eget recept så småning om!)
Sockerpasta/marsipan, dekorationer
 
Sätta ihop tårtan
Fyll ett lager med hallonmousse och det andra med lakritsfluff.
Spackla tunnt med smörkräm runt hela tårtan, ställ sedan i kylen 30 minuter innan du spacklar på ytterligare ett lager smörkräm. Det gör att smulorna sätter sig och det är lättare att få en snygg finish på tårtan.
Kavla ut sockerpasta eller marsipan och täck tårtan. Sätt på dekorationer, voila!